Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt,
wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. Confucius Instituut Maastricht is gerechtigd het aanbod te wijzigen
en aan te passen.
3. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in
het aanbod of de offerte staat vermeld.
4. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt
het aanbod of de offerte.
5. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en
schriftelijk zijn overeenkomen.
6. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten
en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van
het aanbod door de klant mogelijk te maken. Als Confucius Instituut Maastricht gebruik
maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden
producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden
Confucius Instituut Maastricht niet.
7. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen
aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
8. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden
producten. Confucius Instituut Maastricht kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren
exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
9. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
– de prijs inclusief belastingen;
– de eventuele kosten van verzending;
– de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
daarvoor nodig zijn;
– het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
– de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
– de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen
Confucius Instituut Maastricht de prijs garandeert;
– de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het
gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een
andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
communicatiemiddel;
– of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke
wijze deze voor de klant te raadplegen is;
– de manier waarop de klant, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in
het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien
gewenst herstellen;
– de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan
worden gesloten;